Positive Life

Naplánujte si šťastie: Tipy a triky na zlepšenie nálady

Zdieľaj
LinkedIn

Dobrou správou je, že vy ste strojcom svojho šťastia. Často hľadáme zodpovednosť za vlastné emócie u iných. Partnera obviňujeme za hnev, šéfa viníme zo strachu v našom vnútri a nepriazni osudu pripisujeme smútok či beznádej. V skutočnosti ste vy ten jediný človek, ktorý nesie zodpovednosť za vaše emócie. To, ako o situáciách premýšľate a to, čo robíte, má rozhodujúci vplyv na vašu náladu. Naučte sa byť šťastný. Je to jedna z najlepších vecí, ktoré môžete pre seba urobiť. Ponúkame vám niekoľko užitočných tipov na zlepšenie nálady.

Obsah článku

Mentálne cvičenia na zlepšenie nálady

Ktosi múdry povedal, že primárnou príčinou nešťastia nie je situácia, ale naše myšlienky o nej. Naučte sa so svojimi myšlienkami pracovať v prospech svojej emočnej pohody.

Napíšte si 3 veci, za ktoré ste tento týždeň vďačný

Čo pozitívne sa vám tento týždeň stalo? V čom ste mali šťastie? Čo sa vám podarilo? Toto jednoduché mentálne cvičenie vychádza z presvedčenia, že človek nemôže prežívať dve protichodné emócie súčasne. Ak sa vám podarí zamerať svoju myseľ pozitívne, objavia sa príjemné emócie.

Vyhraďte si svoju „strastiplnú polhodinku“

Keď sa stane niečo zlé, prepadnú vás výčitky, obavy alebo starosti, je takmer nemožné na ne nemyslieť. Jednoduchý návod, ako sa nenechať ovládnuť čiernymi myšlienkami, ponúka cvičenie „“trastiplná polhodinka“.

Vyhraďte si 30 minút zo dňa, kedy sa budete zaoberať svojimi starosťami. Akákoľvek čierna myšlienka vás počas dňa prepadne, nerozvíjajte ju. Len ju zaregistrujte a odložte si ju na svoju strastiplnú polhodinku. Keď príde čas, nastavte si časovač na 30 minút, pohodlne sa usaďte a začnite sa zaoberať svojimi čiernymi myšlienkami. Vtip je v tom, že keď sa rozhodnete cielene trápiť, väčšinou sa žiadne myšlienky nevynoria.

Zvoľte mentálny únik

Odvedenie pozornosti je užitočná metóda, ako dočasne uniknúť ťaživým myšlienkam. Existujú rôzne stratégie, vďaka ktorým sa vzdialite od toho, čo sa deje vo vašej hlave. Skúste sa ponoriť do dobrej knihy, pozrite si film, pustite si obľúbené piesne, vypočítajte ťažký matematický príklad alebo zvoľte inú činnosť, ktorá dočasne zamestná vašu myseľ. Okrem toho, že si na chvíľu odpočiniete, je pravdepodobné, že vďaka časovému odstupu stratia vaše negatívne myšlienky na sile.

freepik.com

Aktivity na zlepšenie nálady

Hoci nemáte na nič chuť, skúste sa premôcť. Aktivity, ktoré zvyknete robiť, keď pociťujete šťastie, vo vás spoľahlivo vyvolajú príjemné emócie. Ak sa vám podarí prekonať prvotnú nechuť, je pravdepodobné, že sa budete cítiť lepšie.

Urobte si zoznam príjemných aktivít

Vezmite hárok papiera a pokúste sa spísať čo najviac činností, ktoré sú pre vás príjemné a robia vám radosť. Môžu to byť záľuby, bežné činnosti, kontakty s blízkymi ľuďmi, prechádzky – čokoľvek, čo vám dokáže zlepšiť náladu. Ak vás prepadnú nepríjemné emócie, vyberte si z tohto zoznamu 2 až 3 aktivity, ktoré si v ten deň doprajete. Určite sa budete cítiť lepšie.

Upravte sa

Pohľad do zrkadla dokáže výrazne ovplyvniť spôsob, akým o sebe premýšľame. Ak v zrkadle zbadáte utrápeného človeka v ošumelom oblečení so strapatými vlasmi a s kruhmi pod očami, pravdepodobne vám to na nálade nepridá. Ak upravíte svoj vzhľad, je tiež oveľa pravdepodobnejšie, že budete mať chuť vyjsť medzi ľudí, čo vám zaručene zlepší náladu.

Zdroj obrázka: freepik.com

Zacvičte si

Je všeobecne známe, že fyzické cvičenie vyplavuje hormóny šťastia. Ak zvolíte namáhavejšiu aktivitu, zrýchli sa vaše dýchanie, zvýši sa tepová frekvencia, zlepší sa krvný obeh a vy sa budete zaručene cítiť lepšie. Existuje celý rad aktivít, z ktorých si môžete vybrať podľa svojich preferencií a fyzických možností. Vhodná je rýchla chôdza, beh, tréning v posilňovni, joga, tanec aj jazda na bicykli či korčuľovanie.

Usmievajte sa

Úsmev sa v našej kultúre prirodzene spája s pocitmi šťastia a radosti. Usmievame sa, keď sme šťastní, ale vedci zistili, že to platí aj naopak. Ak sa budete usmievať, budete sa cítiť šťastnejší. Na tomto princípe je postavená aj terapia smiechom. Ak sa chcete nechať inšpirovať alebo rozosmiať, odporúčame vám videá českého psychiatra Karla Nešpora. Veríme, že vám vyčarujú úsmev na tvári a zlepšia náladu.

Páčil sa ti článok? Nezabudni ho zdieľať.
Zdieľaj

ĎALŠIE ČLÁNKY

Scroll to Top

Táto webstránka používa súbory cookies

Na prispôsobenie obsahu a reklám, poskytovanie funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Títo partneri môžu príslušné informácie skombinovať s ďalšími údajmi, ktoré ste im poskytli alebo ktoré od vás získali, keď ste používali ich služby. Pokračovaním v používaní našich webových stránok vyjadrujete svoj súhlas s cookies na webovej stránke. Viac o dátach, ktoré zbierame nájdete tu.